mi oprócz oświetlenia zegarów zgasły też diody podświetlające otwieranie szyb i pokręteł trzech jak pojechałem do jakiegoś elektryka to chciał na cały dzeń żebym samochód jemu zostawił nic z tego mówię i sam sobie zrobiłem rozebrałem wyłącznik świateł luźny jeden przewód dokręciłem i oki
[O2] "Trzymające" hamulce z przodu...
Zwiń
X
-
W sumie to masz w miare nowe auto i nie powinno byc takich problemow. Rozwiazaniem bedzie rozebranie zaciskow przeczyszczenie ich i poskladanie tego wszystkiego. Przy okazji mozna tez zmienic plyn hamulcowy i powinno byc wszystko OK.
A czy po jezdzie jak praktycznie nie hamujesz przednie kola sa cieple?
Komentarz
-
-
Maicroft, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli jednak trzeba będzie rozbierać i czyścić... Płyn zmieniałem we wrześniu, ale przy rozbieraniu rzeczywiście można to zrobić, bo koszty niewielkie i niewiele więcej pracy.
Muszę sprawdzić, jak to jest z tymi kołami (a nawet hamulcami, bo dziś założyłem już alu). Do domu dojeżdżam polną drogą, więc sie nie grzeją, ale może to wynikać z prędkości nie przekraczającej 20km/h przez dłuższy czas.
Komentarz
-
-
Pytanie czy masz fabryczne felgi bo jesli nie to moze masz zle dobrane ET i jest za ciasno przy zacisku.Zamieszczone przez fernandoProszę o pomoc. Rozwijając problem zawarty w temacie, trzeba użyć naprawdę dużej siły, żeby obrócić koło, gdy samochód jest podniesiony. Zdecydowanie trzymają klocki i nie wiem, czy to tłoczki są do wymiany, czy może być jakaś inna przyczyna.
Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Felgi mam niefabryczne, ale nie to jest problemem, gdy koła są zdjęte, trudno w ogóle ruszyć tarczą i jest to na pewno kwestia "trzymającego" zacisku. Chodzi mi o to, jakie mogą być tego powody i jak to usunąć (chyba, ze to zapiekły się cylinderki, ale nie powinny jeszcze)Zamieszczone przez MachPytanie czy masz fabryczne felgi bo jesli nie to moze masz zle dobrane ET i jest za ciasno przy zacisku.
Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.
Komentarz
-
-
fernando nie piszesz jaki masz przebieg... Co najmniej raz na 30tyś km powinno się demontować zaciski i zrobić ich gruntowne czyszczenie ( zazwyczaj robią to podczas przeglądu - miałeś to robione u siebie?). Obrócenie tarczy z przodu na zdjętym kole jest dosyć trudne nawet jak klocki nie dotykają tarczy, a zazwyczaj jest tak, że jak się zatrzymujesz ( ostatnie hamowanie ) to klocki pozostają trochę dociśnięte i to dodatkowo przyhamowuje tarczę. Musiałbyś spróbować na ostatnim odcinku aż do zatrzymania ( który pokonujesz podobno wolno ) hamować jedynie tyłem ( ręczny ), potem podnieść samochód i wtedy sprawdzić czy dalej jest tak ciężko obrócić...
BTW: Według mnie gdyby klocki rzeczywiście tarły o tarczę cały czas to nawet przy wolnych przejazdach tarcza i klocki bardzo mocno by się nagrzewały i powinieneś to poczuć...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzięki za fachową wypowiedź! Do tej pory jeździłem na przeglądy do ASO, więc nie wiem, czy czyścili zaciski czy nie. Może jestem trochę przewrażliwiony i wszystko jest ok. Trochę mnie uspokoiłeś, bo byłem pewien, ze tarcza powinna moc się swobodnie obracać. Przeczyszczę, jak będę miał chwilę wolnego i zobaczę, czy coś sie zmieni.
Jeszcze raz dziękówka
Komentarz
-
-
Robi !!! Auto-Serwis MARAN ( ASO SEAT Wa-wa ), rozbiórka, szczotkowanie, przedmuchanie pow., i smarowanie bez żadnego jęknięcia, czy proszenia się o to. I żeby nie było, że robią to tylko na papierze, to cały czas możesz stać przy samochodzie i patrzeć im na ręce...Zamieszczone przez Maicroftkowal 2002, Gruntowne czyszczenie zaciskow na przegladzie :lol: :lol: :lol:
Chyba snisz, ze jakies ASO to robi. ...
BTW. Na przeglądzie czyszczą też przepustnicę ( wyciągają ją i myją na zewnątrz auta ) wszystko w cenie ( zresztą bardzo rozsądnej jak na ASO )...
Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
BTW2 :diabelski_usmiech : Nawet "na luzie" wystepują całkiem konkretne opory układu napędowego ( 2x przeguby, mechanizm różnicowy, co najmniej jeden wałek w skrzyni biegów a wszystko w oleju ). O ile tylne koło, po rozruszaniu klocków, po zakręceniu ręką, wykona kilka/kilkanaście obrotów, to przednie najwyżej kilka ( może 2-3 obroty )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dobrze że napisałeś co się kryje pod "gruntownym czyszczeniem" tylko nie wiem po co do tego demontować zacisk :?:
jeśli ten warsztat ma autoryzację Seata to czemu tam nie jeździsz? przecież gwarancji w tym przypadku nie tracisz.Zamieszczone przez kowal 2002Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
A teraz w temacie:
fernando, tak jak napisałeś jesteś amatorem (bez obrazy) więc jakiekolwiek wróżenie nie ma sensu ponieważ nie potrafimy tu nawet określić czy ten problem rzeczywiście ma miejsce. Jesteś z wawy więc jaki masz problem podjechać na spota? Podniesiemy auto i się sprawdzi czy ciężko się koło kręci czy normalnie
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Wiem, ale zawsze przy przeglądzie dokładam listę w rodzaju: To chodzi ciężko, to chodzi za głośno, tu coś stuka itd. W sumie same pierdułki, ale czasem nawet ASO Skoda coś naprawi, a przy okazji wszystko mam "na piśmie" jakby się nagle tydzień po gwarancji okazało, że to jednak było "poważne uszkodzenie"...Zamieszczone przez dobrygrzeswawa...jeśli ten warsztat ma autoryzację Seata to czemu tam nie jeździsz? przecież gwarancji w tym przypadku nie tracisz.Zamieszczone przez kowal 2002Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
Sorry za OT
ops:
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
hehe zawsze jestZamieszczone przez fernandoA będzie nadworny Perfect Servisman za tydzień? :wink:
oprócz wtedy kiedy mnie nie ma :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz